Język polski online







Iwona Smól










Auf Deutsch hier!!

Jestem absolwentką Filologii Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. 

Od 2008 do 2021 roku mieszkałam w Monachium pracując w zawodzie nauczyciela polonijnego. Uczyłam obcokrajowców oraz dzieci i młodzież w Szkole Przedmiotów Ojczystych. 

Współpracowałam ze Związkiem Nauczycieli Języka Polskiego w Niemczech w ramach którego przeszłam szereg szkoleń zawodowych kładących główny nacisk na naukę dzieci dwu- i wielojęzycznych. 

Prowadzę prywatne KURSY JĘZYKA POLSKIEGO dla dzieci w różnych grupach wiekowych.

Organizuję wakacyjne warsztaty dla dzieci dwujęzycznych.

W ramach Stowarzyszenia Polskich Studentów i Absolwentów w Monachium założyłam Monachijską Grupę Literacką i prowadziłam spotkania w języku polskim poświęcone literaturze.

W ramach Stowarzyszenia Ahoj Nachbarn oraz Mittel Punkt Europa uczestniczyłam przy organizacji m.in. corocznego Festiwalu Filmowego.

Współpracując z Deutsch-Polnische Gesellschaft w Monachium prowadziłam spotkania autorskie z polskimi pisarzami.

 Razem z Deutsches Polen-Institut w Darmstadt w ramach projektu PolenMobil  przeprowadzałam w bawarskich szkołach Polską Animację Językową.

Artykuły o mojej działalności w monachijskim czasopiśmie Moje Miasto:



Nr 1/2014

Nr 3/2014

Nr 1/2015

Nr 6/2014

Nr 3/2016

Nr 4/2016